вівторок, 7 грудня 2021 р.

 Булінг. Як бути?

       Булінг у колективі чи поза ним, не нова проблема людського суспільства. Сьогодні, усвідомлюючи негативний вплив цькування на психологічний та фізичний стан людини, ми намагаємося знайти важелі впливу на це негативне явище. Важливо знайомити дітей із найменшого віку з булінгом та вчити протистояти йому.

     Тож днями, бібліотекарі Лубенської Публічної бібліотеки імені Володимира Малика, Ольга Шевельова та Лариса Гончарук, провели форум-театр із елементами тренінгу для дітей 6-го класу Лубенської ЗОШ №8 на тему булінгу. 

      Щоб краще зрозуміти, як цькування впливає на людину, діти розіграли історію «Про два яблука». Завдання полягало у тому, щоб знайти у гарному яблуку щось собі не до смаку і вдарити ним по столу. Після цього яблуко розрізали і побачили, що воно зіпсоване всередині, хоча зовні два яблука залишилися однаковими. Так і булінг – якщо людину без причини, заради розваги чи вигоди для себе, весь час ображати, вона зазнає великих душевних страждань, які скалічать її душу, навіть якщо зовні цього не буде видно. 

     На цьому прикладі діти зрозуміли, що людина, яка зазнає булінгу, почувається ображеною і сердитою, не бажає ходити до школи чи в інший колектив, втрачає інтерес до навчання, вважає своїх кривдників жорстокими та безсердечними. 

     Працюючи у міні-групах із картками-ситуаціями діти вчилися розрізняти булінг і дружнє піддражнювання. Кожна дитина висловила свою думку і всі разом підсумували, що булінг — це якщо: • людині завдали болю, принизили фізично або словесно; • така поведінка повторюється, хоча може статися й один раз; • це було зроблено навмисно; • людина, якій заподіяли шкоду, не може сама захистити себе; • людина, яка вчинила булінг, має переваги (старша, фізично сильніша, у неї вищий авторитет у групі).

   Розібравшись, що таке булінг, дітям запропонували зробити «руку допомоги» - написати на паперовій долоньці, як можна йому запобігти та допомогти дитині, яку цькують. Заключним був «мозковий штурм»: усі разом ще раз продумали стратегію допомоги постраждалим від булінгу. А саме: не соромитися, якщо вас цькують, намагатися порозумітися із булером, звертатися за допомогою до дорослих (батьків, учителя, брата, психолога), поліції, дзвонити на гарячу лінію. Якщо ж ви свідок боулінгу – висловити свою позицію, підтримати постраждалого, висловити осуд булеру, повідомити дорослих. 

     Беручи активну участь у форум-театрі, діти вчилися аналізувати ситуації, які виникали раніше в їхньому класі, власну поведінку та застосовувати набуті знання у спілкуванні з однолітками. Головний підсумок тренінгу – небайдужість кожної дитини до булінгу створить у колективі дружню атмосферу та позитивну психологічну обстановку, а отже діти будуть щасливими.












Немає коментарів:

Дописати коментар