пʼятниця, 16 січня 2015 р.

ПОДОРОЖ ДО ПІСОЧНОЇ КРАЇНИ


15 січня 2015 року на базі кризового центру допомоги тимчасово переміщеним особам, що відкрився в Лубенськійї  центральній районній бібліотеці  ім. В. Малика, відбулося заняття з елементами пісочної терапії «Диво на піску» для молодших школярів, які переїхали на територію міста з зони збройного конфлікту на Сході України.
«Програма заняття передбачає успішну та швидку адаптацію до нових умов навчання і проживання. Під час виконання завдань відбувається корекція тривожності  у дітей засобами пісочної терапії під час адаптаційного періоду», - говорить організатор заходу Чепур Олександр.
В ході заняття психолог Юлія Пода та ведучі  демонстрували оригінальний підхід  до проблеми пізнавального розвитку дитини, використовуючи для цього доступні, цікаві для дітей матеріали та форми роботи.   Акцентувалась увага на тому, що використання елементів пісочної терапії є ефективним у роботі з дітьми, особливо з тими, які пережили психологічну травму. Пісок  стимулює дрібну моторику руки дитини,  активізує мовленнєві процеси. Засобами пісочної терапії психологу вдавалось втримувати увагу та зосередженість малюків, розвивати їх пізнавальні процеси.
Діти обирали серед іграшок власних персонажів, будували та змінювали разом «Чарівну країну» відповідно власних поглядів, цікаво і змістовно програючи кожен казковий персонаж. Системна і послідовна робота вихователів забезпечила високий рівень розвитку пізнавального та креативного потенціалу кожної дитини. Заняття викликало багато позитивних емоцій у дітей  та забезпечило їх пізнавальну активність.
Наталія Шелемей  відзначила, що елементи арт-терапії не є складними у використанні, але потребують серйозної підготовки та творчого підходу педагогів. Використання елементів арт-терапії дошкільнята сприймають з великим задоволенням. Саме в невимушеній, природній для дитини атмосфері творчості найбільш ефективно відбувається її розвиток.
Саме у пісочниці створюється додатковий акцент на тактильну чутливість, розвивається «мануальний інтелект». Тому перенесення традиційних корекційних, навчальних і розвивальних завдань в пісочницю дає додатковий ефект.
Бібліотечні працівники, які  працюють з дітьми,  в своїй роботі вже використовують  елементи музикотерапії, бібліотерапії, казкотерапії, ігрової терапії.
«Розширення знань про сучасні арт-технології, в т.ч. і пісочну терапію, як одного з найпростіших, найцікавіших та найефективніших способів психологічного впливу на розвиток дитини та гармонізації стосунків в сім`ї,  допоможе  і нам, бібліотекарям в вихованні людей нової формації та налагодженню комунікації в суспільстві» - говорить завідувачка відділом обслуговування ЦРБ ім. В.Малика Тетяна Цявук.








Немає коментарів:

Дописати коментар