понеділок, 15 листопада 2021 р.

 Три «П» - повторне використання, помірність, переробка

     15 листопада відзначається Всесвітній день вторинної переробки сировини. Наша домівка, планета Земля, у прямому сенсі потопає у смітті, як дати цьому раду? Пропонуємо інтерв’ю для «Екологічної нації» пані Ірини Коноз, координаторки проєкту #екоцінності, яка займається екопросвітою через #екопосиденьки та еколекції в школах і ВУЗах. У 2019 вона отримала звання "Кращий волонтер року м.Полтаві".

1. Як ви вирішили стати еко-активісткою? 

-Спеціально я не намагалася бути екоактивісткою: воно якось само вийшло  Вже близько трьох років я волонтерка Volunteer Community Poltava. Організація має багато напрямків. Я допомагала з майстер-класами для молоді з ментальною інвалідністю, а еконапрямок тоді був «заморожений». Але на той момент я вже рік, як мала шопер, використовувала контейнери для купівлі деяких продуктів та користувалася термогорнятком і багаторазовою пляшкою для води. Тодішня кураторка PVC звернула увагу на це і запропонувала очолити екопроєкт. 

2. Дайте, будь ласка, пораду новачку, який хоче розпочати сортувати сміття. 

-Головний мій меседж - це не так сортувати, як менше його продукувати. Та все ж таки багатьом психологічно важко ходити на закупи з власною тарою, тому раджу звертати увагу на маркування тари, в якій ви купуєте продукти, щоб потім її можна було здати на переробку; намагайтеся не купувати упаковку, яка буде викинута; по можливості використовувати повторно всі харчові коробочки, які вам зустрічаються; не брати соломинки до напоїв або використовувати багаторазові. Відмовляйтеся від: пакетів будь-якого типу - купуйте товари у свою торбинку; одноразового посуду в будь-якому вигляді, - кави to go (точніше беріть її, але в свій термокухоль, не в паперове горнятко). 

3. Що означає свідомо підходити до купівлі товарів? 

- Купувати лише те, що потрібно і стільки, скільки потрібно, щоб зменшити кількість відходів; - купувати товари місцевих виробників, для перевезення яких не витрачається багато палива.

4. В чому полягає ваш проєкт "Екоцінності"? 

- Проєкт почався з того, що я розповідала учасникам іншого напрямку в PVC про свій досвід зменшення кількості сміття та майстрер-класів із витоговлення та декорування екоторбинок. Наступний етап – «Екопосиденьки» - раз на місяць я організовувала зустрічі в кав’ярнях міста для усіх бажаючих, щоб так само подітились своїм досвідом та почути щось нове від відвідувачів, адже приходили на такі зустрічі однодумці. І вже потім (т.к. знову ж таки на екопосиденьки приходили лише однодумці) виникла ідея проводити еколекції для школярів та студентів. Також спільно з Volunteer Community Poltava ми проводимо маштабні акції, щоб привернути увагу до проблем із кількістю сміття. Наприклад, минулого літа ми провели захід «Екоцінності через призму мистецтва» на одному з туристичний об’єктів Полтави – Білій Альтанці. Була представлена виставка фото, які були відзняти на Макухівському сміттєзвалищі (яке досягло таких розмірів, що його вже видно з Альтанки); картина, яку я написала на основі цієї фотосесії; майстер-клас під керівництвом полтавського художника та викладача, на якому всі охочі могли долучитися до написання картин із зображенням сміття. Також були запрошені полтавські поети, які читали свої вірші на екотему. 

5. Чому важливо сортувати сміття? 

-Мене турбує, що щороку кожен українець продукує майже 300 кілограми сміття, з них лише близько 10% не потрапляє на сміттєзвалища. Площі полігонів невпинно зростають, 30% з них або перевантажені, або не відповідають екологічним нормам. 

6. Куди відвозити відсортоване сміття? 

-В Полтаві в багатьох районах є баки для сортування сміття. Мені «пощастило» )), я живу в одному з районів, де баків немає. Та завдяки тому, що я прагну зменшити кількість сміття взагалі, у мене його не так багато. Вдома стоять чотири коробки, в які я сортую скло, папір, пластик і метал. За три роки проживання в будинку ми відвезли відсортоване всього один раз в найближчий пункт прийому сировини. Крім того в дворі (т.я. живу в приватному секторі) обладнана яма для компосту, куди відсортовую органічні відходи. 

7. Чи підтримує проект "Екоцінності" місцева влада? 

- «Екоцінності» - проєкт Volunteer Community Poltava. Ми не просили допомоги у місцевої влади чи політичних партій.


Преймаймо  досвід, починаймо зі своїх звичок та бережімо нашу Планету!

Фото люб’язно надані Іриною Коноз. 

Корисні посилання:

http://econation.tilda.ws/

https://www.facebook.com/search/top?q=volunteer%20community%20poltava









Немає коментарів:

Дописати коментар