понеділок, 17 травня 2021 р.

 Ігротека у бібліотеці – це реально?!

      Соціокультурна робота сучасної бібліотеки - це одна із складових її іміджу в громаді. На сьогодні форми соціокультурного заходу зазнали значної трансформації. Адже старими, архаїчними методами роботи справити враження на сучасного користувача вже не вдається. Тож з’являються нові, невідомі раніше або відомі, але модернізовані формати, завдання яких кардинально змінити ставлення до бібліотеки. Сучасна бібліотека впевнено крокує до зміни свого іміджу (з «бібліотека – це нудно» до «бібліотека – це цікаво»).

     Зробити соціокультурний захід яскравим, показати нестандартний зміст і форму, внести ауру новини – покликані ігрові активності в бібліотечній роботі.

 


  «Інтелектуальні ігри як спосіб активізації інтересу до читання та пізнавальних здібностей користувачів» тема практикуму бібліотечних працівників, який відбувся 14 травня у Лубенській публічній бібліотеці ім. В. Малика. Традиційно, розпочала професійне спілкування директор Валентина Сьомак, яка зазначила, що гра є неймовірно корисний інструмент для налагодження ефективного спілкування бібліотекаря з різними категоріями користувачів, майданчиком для неформального навчання, комфортним інформаційно-дозвіллєвим середовищем. І саме бібліотекарі повинні зіграти ключову роль в тому, щоб зробити цей соціальний аспект ігор більш доступним, надаючи об’єднуючий простір для ігор безкоштовно.

     Теоретичну частину навчання розпочала методист І категорії Лідія Іваненко, яка навела переконливі аргументи важливості використання ігрових технологій в бібліотечній роботі та зауважила, що було б упущення не розглядати гру, як частину її комунікативно-просвітницького ландшафту. Адже новітній формат гри це шлях до умів «цифрового покоління», засіб промоції читання та книги.

 


 Ігрові матеріали, адресовані читачам, що застосовуються у бібліотечно-інформаційному обслуговуванні є досить різноманітними, тому механізм їх реалізації передбачає певну варіативність у їх використанні. Гра не дозволяє бібліотеці піддатися рутині, вона пробуджує фантазію і стає міцним імпульсом творчого розвитку не лише користувачів, а й бібліотекарів. Провідний методист Наталія Мусієнко ознайомила колег з класифікацією ігор, відзначила характерні ознаки та особливості різноманітних активностей. Навела приклади ігрових практик, котрі використовуються у бібліотечних закладах України. Також методист акцентувала увагу бібліотекарів на організації ігрових зон та створенні колекції ігор – ігротеки, яка б охоплювала як реальні, так і віртуальні ігри.

   


  У зв’язку з розширенням сфери бібліотечній діяльності в мережевому середовищі зростає значущість віртуального спілкування. Бібліотеки здатні забезпечувати інтелектуальне дозвілля віддалених користувачів. Багатий потенціал  онлайн-ігор оцінило вже багато книгозбірень України, і зараз цей напрямок стрімко розвивається. Бібліотекар відділу інформаційного сервісу Віталіна Курильчук представила увазі присутніх веб-сервіси та інтернет-ресурси, які дозволяють безкоштовно створити привабливі та цікаві тести, кросворди, вікторини, або ж квізи та інші інтелектуальні завдання. Коли мова зайшла про створення власних інтелектуальних ігор, сільські бібліотекарі враз похмурніли. Безперечно шкода, але забезпеченість інформаційно-комунікативними технологіями, серед яких комп’ютер, Інтернет, а також інші мультимедійні інструменти, які вкрай необхідні сучасній бібліотеці, у більшості просто відсутні. 

   
 Своїм досвідом використання ігрових практик поділилися й учасники заходу. Завідуюча Березотіцькою сільською бібліотекою Лариса Павлунік розповіла як перетворити традиційний захід для дітей на пригоду, презентувала колегам інноваційну ігрову форму залучення дітей до читання як летсплей. А от, аби стимулювати у школяриків інтерес до читання, у Лубенській публічній бібліотеці ім. В. Малика використовують театральні прийоми та засоби. Як зазначила бібліотекар І категорії Лариса Гончарук, під час лялькової вистави чи театральної постановки, діти створюють відповідні образи, глибоко й емоційно сприймають художній твір, опановують українське літературне слово. Про використання мобільного за стосунку VIBER у спілкуванні з учасниками дозвіллєвого об’єднання «Веселі долоньки», проведенні онлайн-майстеркласів та зацікавленість дітей у інтелектуальних вікторинах розповіла бібліотекар І категорії відділу обслуговування Марія Колегова. 

   
  Завершальним акордом, етапом закріплення отриманих теоретичних знань, стала участь сільських бібліотекарів у квест-грі «Вітер мандрів кличе до Європи», яку підготувала та провела провідний бібліотекар відділу обслуговування Ніна Бородавка. 

      Динамічно, творчо та змістовно пройшло професійне навчання. Учасники практикуму отримали методичні рекомендації щодо використання ігор у бібліотечній роботі та настанову не зупинятися на досягнутому, постійно наповнювати скарбничку свого досвіду інноваційними формами роботи. Тож маємо надію, що отримані знання сільські бібліотекарі використають у своїй творчій діяльності.

 







Немає коментарів:

Дописати коментар